Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Mandy - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Mandy - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Blijf op de hoogte en volg Mandy

12 Januari 2014 | Nederland, Rotterdam

Backpack ingepakt, de laatste mailings er uit, een tas volgeladen met medicijnen, nog even genieten van Jasper,... de tijd vliegt om of Inge & ik zitten al in het vliegtuig.
Een droom die vijf jaar geleden bij mij is ontstaan, wordt eindelijk werkelijkheid! Tot vrijdag was het nog even spannend of ik inderdaad zou kunnen vertrekken.
Even in het kort: Vroeger had ik een bloedziekte, waarbij mijn lichaam antistoffen maakt tegen mijn eigen bloedplaatjes. Afgelopen week kreeg ik spontaan blauwe plekken en na een aantal testen bleek dat deze bloedziekte (ITP) helaas weer terug is. Hiervoor slik ik nu hoge dosissen prednison.
Vrijdag kregen we het verlossende bericht van de Hematoloog dat de bloedplaatjes genoeg zijn om te vertrekken naar Afrika! Wat een opluchting! Tegelijkertijd blijft het nog wel spannend, want ik moet elke week geprikt worden om te kijken of de medicijnen hun werk doen en of het niet terug komt. Uiteraard staat er een mooie reis gepland, maar de gezondheid gaat voor! We gaan het dus zien hoe ver ik het schop :)

Naast de teleurstelling van mijn gezondheid, ben ik zo dankbaar dat ik deze blauwe plekken kreeg en nog op tijd in Nederland naar het ziekenhuis kon. Zonder deze blauwe plekken was ik er misschien te laat achter gekomen. Ook ben ik dankbaar dat Inge & ik uiteindelijk toch niet een week eerder hebben geboekt, wat eerst wel het plan was. Zo had ik nog precies een week de tijd om in Nederland behandeld te kunnen worden.

Deze week heeft me echt laten beseffen dat we elke dag van God krijgen en dat elke dag anders kan lopen dan je denkt! Ik kijk uit naar een heerlijke reis waarvan ik elke dag mag genieten wat die dag mij/ons brengt!


Planning voor de komende tijd (Ing, bedankt voor het lenen!:P) :
Maandag vliegen we om 14.55 uur vanaf Brussel en landen we om 23.20 uur in Doha, Qatar. Daar chillen we hem voor bijna 8 uur, om vervolgens door te vliegen naar Kaapstad. Na een vlucht van 11,5 uur, landen we dan om 17.40 in Kaapstad. Weet eigenlijk niet of er tijdverschil is, misschien wel een uurtje i.v.m. de wintertijd.

Het plan is om dan tot 1 maart in Grabouw te blijven, een uurtje rijden vanaf Kaapstad. Daar gaan we mee helpen bij Agape, een 'child and youth care centre'.

Vanaf 1 maart willen de Garden Route gaan doen, een geliefde backpack route langs de kust van Zuid-Afrika. We reizen dan vanaf Kaapstad met de Baz Bus naar Port Elizabeth. De Baz Bus is een hop on hop off bus, je kan dus opstappen en afstappen waar en wanneer je wilt. Tegen die tijd gaan we met de Lonely Planet kijken waar we allemaal heen willen en voor hoe lang. Ook moeten we dan even kijken hoe het met mijn gezondheid gaat.

19 maart moeten we in ieder geval weer terug zijn in Kaapstad, want dan start de camping tour van Nomad. De reis start in Zuid-Afrika en gaat dan door Namibie, Botswana & Zimbabwe. We eindigen op 7 april bij de Victoria Falls aan de Zimbabwe kant. We steken dan samen nog even de grens over voor een paar dagen om ook Zambia te ontdekken! Ook hierbij is de vraag of ik mee kan. Omdat de medische zorg in Botswana & Zimbabwe misschien niet zo goed is als in Zuid-Afrika.

10 april begint onze terugreis, we vliegen vanaf Livingstone met een tussenstop in Johannesburg en Dubai en na een reis van precies 24 uur landen we dan, als het goed is, om half 2 op Schiphol!

Dat is dus onze planning, wat er van terecht komt, zien we dan wel! Maar het wordt in ieder geval een avontuur!

  • 12 Januari 2014 - 20:40

    Esther Scheurmann:

    Lieve Mandy.
    Ick ben ook dankbaar dat je het rechttidig mocht merken.
    We zijn allebei bewaard gebleven deze week:
    Jij met je milt en ik met mn hart.
    Ik dacht woensdagnacht dat ich misschien zou moeten sterven.
    Ik weet dat je dapper en moedig bent en ik kann je ook heel goed navoelen!! Tenslotte lijk je wat op mij:) Daarom vraag ik je alles voorzichtig te kontroleren voordat je de volgende etappe onderneemt. Anders liever blijven op een plek waar je zeker een ziekenhuiskontrolle kann hebben.
    Ik ben ook dankbaar dat ik mag verder leven , bij mij komt er nog een ingreep, hopenlijk niet al te groot.
    Ik zal voor je bidden.
    B`hüet di Gott
    lieve omarming
    esther

  • 13 Januari 2014 - 07:31

    Rjndeutz@gmail.com:

    Lieve Mandy,

    Geweldig dat je gewoon kon vertrekken zoals gepland. Ik weet zeker dat het het een indrukwekkende tijd gaat worden en daarbij zegen ik jou en je vriendin met kracht, liefde, rust en hoop in alles wat je aldaar onderneemt.

    Geniet en natuurlijk ook een hele mooie tijd toegewenst in Grabouw, st. Agape bij Faizel en Tessa!

    Liefs,
    Jolanda

  • 13 Januari 2014 - 08:15

    Paulien:

    Mandy, wat leuk om te lezen dat het vandaag echt gaat gebeuren! Ik hoop dat het aan je dromen tegemoet gaat komen, en dat je veel gaat genieten! Voor je gezondheid bid ik je het beste toe!! Veel plezier en ik lees graag je updates en bekijk je foto's!! Xxx Paulien

  • 14 Januari 2014 - 12:28

    Simone:

    Hoi Mandy,

    Wat 'n opwindende dinge staan julle te wag!
    Baie pret, baie sukses en baie beterschap (wat 'n toeval dat dit nou net die kop op steek, sê).
    Ons sal af en toe even kyk op jou blog, dank je wel vir die tip.
    Het 'n baie fyn tyd. Albei 'n goeie reis en weer veilig die huis te kom!

    baie groete, Simone

  • 14 Januari 2014 - 12:30

    Oma Wessling:

    Lieve Mandy,

    Ik wens je een heel goede reis en pas goed op jezelf want er zijn daar wel aardige mannen maar die zijn er hier ook!
    Dus blijf lekker samen met je vriendin en geniet van een fijne tijd in Afrika.
    Ik vind het geweldig dat je dit doet! En ik denk veel aan je.

    Liefs oma en kusjes.

    Tot ziens!

  • 14 Januari 2014 - 20:24

    Wingerine:

    Ha lieverd(s),
    'k heb jullie gevolgd - althans jullie vliegtuig - : ideaal is internet dan. Prettig idee dat jullie goed zijn geland.
    Wat een gigantisch aantal kilometers hebben jullie afgelegd en wat zullen jullie moe zijn.
    Rust lekker uit, en doe mooie indrukken op!
    Mandy, natuurlijk denk ik steeds aan je en hoop dat je genoeg energie hebt voor alles wat je wilt doen.
    Knuffel, mam


  • 16 Januari 2014 - 22:05

    HP :-):

    He Mandy, Nu dus veel succes. En fijn zo'n lieve God die met ons mee op onze reizen gaat. Dus beterschap en ja ik ben een beetje boos, dat het nu, de bloedplaatjes, de kop op steekt. Boos in vechters houding voor gebed. Ik bid je toe dat dit spoedig mag veranderen in gezondheid, in Jezus naam. God is nog altijd groter. En ja ik kan me nog goed herinneren toen je in het ziekenhuis lag, bijna als de dag van gister. Ik kon op de gekste tijden op visite komen, via de achteringang van het ziekenhuis, en even naar jou toe. He dame(s) veel succes en veel lol. En Gods engelen wacht en bewaring en liefde op al jullie wegen.

    groetjes de HP :-)

  • 18 Januari 2014 - 23:42

    Annelies Vonk:

    Heej Mandy wat een heftig verhaal zeg! Maar wat prachtig om zo gelijk te mogen getuigen van Gods geloof in jou en jouw geloof in Hem.
    Wat Hij begon laat Hij niet los... in dit geval jou!

    geniet van het prachtige Afrika , van haar bevolking en de overweldigende dingen die je gaat zien, ruiken, voelen en meemaken. Ik ben een beetje jaloers dat begrijp je , want het is zo heerlijk om dit allemaal mee te maken.
    ik bid je vertrouwen, kameraadschap en heel veel plezier toe!
    Annelies Vonk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 3469

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 11 April 2014

Afrika 2014

Landen bezocht: